Weekend in Oregon, part 1

Näst sista helgen i maj gjorde jag och Marine en road trip ner till Oregon. Hon kom till mig på fredagkvällen, efter att vi båda slutat jobba. En timme tidigare hade Brians föräldrar kommit hit från Montana, så det var rätt kaotiskt just då och fullt i köket. De åkte till hotellet de bodde på en liten stund senare och då åt Marine och jag kvällsmat. Jag hade gjort kyckling och hasselbackspotatis och det gillade hon. Det kändes bra att ha lyckats imponera på en fransk med svensk mat, eftersom deras matkultur är något mer sofistikerad och fancy än vår. Från början hade vi planerat att åka till Portland på fredagen, men då vi båda två slutade sent bestämde vi att vi skulle sova hos mig istället och åka iväg på lördagmorgonen. Mitt rum är inte speciellt stort och min dubbelsäng tar upp det mesta av utrymmet, så vi fick flytta på sängen för att få plats med luftmadrassen som Marine sov på. Jag brukar aldrig låsa dörrarna till mitt rum när jag sover, men nu gjorde vi det för att slippa ovälkommet besök av hundarna (eftersom det redan var trångt som det var). Det funkade och den enda vi fick besök av var en spindel. Jag såg den inte själv, men Marines skrik hördes ända bort till toan. Hon överlevde spindeln i alla fall och vid 10 på lördagen åkte vi härifrån. Resan till Portland tog ungefär en timme och 45 minuter. Första stoppet gjorde vi vid Rocky Butte, en höjd som gav oss en fin usikt över Portland. Efter det åkte vi till Eastbank Esplanade. Vi korsade Hawthorne Bridge och fick en fin, men mulen, skyline view över staden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0