Sista veckan i Washington

Hej alla! Det här blir ett av de sista blogginläggen jag gör i den här delen av USA. Jag har mindre än en vecka kvar här uppe. Måndag den 25 juli låser vi dörrarna till huset i Tenino, Washington, för sista gången och beger oss nedåt i landet med slutdestination Floresville, Texas. Vi ska göra en road trip och övernatta i fem olika stater: Oregon, Utah/Idaho (kommer inte ihåg var), Colorado, New Mexico och norra Texas. Vi kommer fram till huset i Floresville på lördagen. Vi ska flytta tillbaka in i familjens gamla hus som de bodde i när de var där förra gången. De hyrde ut det under de tre åren som de bodde här och de hade egentligen velat sälja det och köpa ett nytt hus, men som det nu föll sig var det enklast att flytta tillbaka. Jag ser fram emot det och är jättetaggad, på samma gång som det är väldigt jobbigt. Jag har varit riktigt trött på Washington emellanåt, framför allt på grund av det tröstlösa regnandet. Ni som tycker att det regnar mycket i Sverige ska komma hit, för då kommer ni inte att klaga. (I vår del av Sverige regnar det i genomsnitt 600 mm per år, i västra Washington där jag bor 4100 mm.) Att jag bor mitt ute i ingenstans har även gjort min hemlängtan starkare. Tibro är ju ingen storstad direkt, men eftersom det är så litet kan man cykla till allt och det är lätt att ta sig runt. Det är också nära till skog och bra motionsspår, vilket jag saknar massor. Trots att jag bor på landet och vi har skog på vår mark finns det ingenstans man kan gå eller springa. Den enda rundan som finns är fyra miles (6,4 km) och den går på asfalt förbi några tråkiga hus, så man blir rätt deppig av att gå där. Jag bor mellan de små städerna Tenino och Rochester och det tar tio minuter med bil att åka till närmsta snabbmatställen, Starbucks och bensinstationer. Vill jag åka till Olympia måste jag köra bil i en halvtimme och till större städer, till exempel Tacoma, tar det minst en timme. I Texas kommer vi att ha en halvtimme till downtown San Antonio och det kommer bli jättebra. Trots det dåliga vädret och tråkiga läget har jag dock trivts riktigt bra här och det var jobbigt att säga hejdå till min area director efter sista au pair-mötet för snart tre veckor sen. Vi gick på baseboll i Tacoma och såg Tacoma Rainiers vinna över Las Vegas. Efter matchen sköt de fantastiska fyrverkerier över stadion och när det var slut åkte vi till Denny's och käkade. Det var jättemånga nya au pairer med den här gången, minst åtta stycken, och det var bara jag, Ragnhild och franska Marion där av oss gamla (det är nästan bara vi som är kvar nu). Vi tre är lika gamla och det är lite kul att vi som är yngst har varit här längst. De flesta nya au pairerna kom från Sydamerika, men även Sydafrika. Att det har kommit så många nya tjejer gör det också tråkigt att åka härifrån just nu. 
 
Min fina area director Kayla och hennes söta dotter
 
 
 
 
 
 
Denny's läskigt goda California club sandwich på glutenfri engelsk muffins
 
"Chocolate and peanut butter pancake with chocolate and peanut butter syrup": en liten lätt frukost på runt 1500 kalorier
 
 
Anonym
2016-07-20 @ 12:28:16

Så trevligt Lisa att läsa om hur Du har det. Mamma berättade ju också när hon var hos oss o hälsa på flera veckan. Ha det bra o Kram från Fristad❤️/Monica

Svar: Tack Monica, roligt att du tycker det! Kram till er ❤️
lisafogelstrom.blogg.se

Anonym
2016-07-20 @ 12:29:23

Förra veckan, så konstigt det blir när jag skriver. Tänk vad du får vara med om mycket o som get minnen för livet❤️

Anonym
2016-07-20 @ 12:29:24

Förra veckan, så konstigt det blir när jag skriver. Tänk vad du får vara med om mycket o som get minnen för livet❤️

Anonym
2016-07-20 @ 12:29:27

Förra veckan, så konstigt det blir när jag skriver. Tänk vad du får vara med om mycket o som get minnen för livet❤️

Anonym
2016-07-20 @ 12:29:31

Förra veckan, så konstigt det blir när jag skriver. Tänk vad du får vara med om mycket o som get minnen för livet❤️

Anonym
2016-07-20 @ 12:29:35

Förra veckan, så konstigt det blir när jag skriver. Tänk vad du får vara med om mycket o som get minnen för livet❤️

Anonym
2016-07-20 @ 12:29:38

Förra veckan, så konstigt det blir när jag skriver. Tänk vad du får vara med om mycket o som get minnen för livet❤️

Anonym
2016-07-20 @ 12:29:42

Förra veckan, så konstigt det blir när jag skriver. Tänk vad du får vara med om mycket o som get minnen för livet❤️

FrökenTV, bloggen om tv och film
2016-07-20 @ 19:28:45
URL: http://efji.blogg.se/

fina bilder

Svar: Tack så mycket! :)
lisafogelstrom.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0