Shopping and sleepover in Tacoma

Idag har jag haft en heldag i Tacoma tillsammans med Ragnhild. Jag kom till henne kl. 12.30. Nu är det exakt två månader tills vi åker iväg på resan California Sun. Vi kommer att resa igenom Kalifornien, Arizona och Nevada och campa och bo på hotell/hostel, så vi tog en lång shoppingrunda och köpte mer eller mindre nödvändiga saker inför resan. Jag har inte shoppat så mycket som jag gjorde idag någon gång här i USA än så länge, och tur är väl det med tanke på hur mycket jag köpte. Jag köpte trosor, strumpor, bikini, linnen, t-shirts, shorts, byxor, byxdress, springtights, klänning, joggingskor och solglasögon, och även onödiga men awesome nördgrejer, som Sirius Black- och Castiel-samlarfigurer, ett Hufflepuff-linne samt Supernatural-linne och matchande shorts, som Ragnhild köpte likadana. Vi planerade att ha den outfiten första dagen på resan - to make an impression, so to speak - men det fanns bara två storlekar kvar av shortsen och de var tyvärr alldeles för korta. Jag är ändå väldigt nöjd med allt jag köpte (för let's face it, shortsen är fortfarande awesome) och det känns gött att ha hittat allt jag behöver i klädväg inför resan. När vi hade shoppat klart åkte vi ner till vattnet och åt väldigt god mat på en sushirestaurang där. Vi bestämde spontant att jag skulle stanna i Tacoma och sova över hos henne, så efter en runda på Target åkte vi hem och såg på Supernatural. Ragnhild bokade också flygbiljett till San Antonio, eftersom hon ska vara hos mig i Texas några dagar innan resan. Det ska bli väldigt roligt! Nu ligger jag i sängen i gästrummet och ska alldeles strax sova. Imorgon ska vi följa med Ragnhilds värdfamilj på några fester och fira Fourth of July. Det ska bli jättekul och efter dagens shopping har jag gott om kläder att välja på, så det kommer inte bli något problem. Det enda dumma är att jag måste sova med mina linser, för jag har inga glasögon med mig och ingen linsburk/linsvätska att lägga dem i, men det funkar nog ändå. Godnatt!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0