Pack out

Nu är större delen av våra saker nerpackade och det står flyttlådor överallt. Vi äter på plasttallrikar och har bara det allra nödvändigaste kvar i köksredskap för att slippa transportera så mycket själva. Min värdfamilj får ersättning av militären för bensin, hotellrum och sånt under resan ner, eftersom de måste flytta på grund av deras jobb i armén, och det är militären som betalar flyttfirman som var här igår och i tisdags. Det funkar annorlunda mot i Sverige på det viset att de packar ner allt åt oss (mat, kläder, tavlor, barnens tusen gosedjur, you name it) förutom det vi har lagt undan som vi behöver på road tripen och den första tiden i Texas, innan alla våra saker har kommit. Jag packade ner allt jag behöver i mina väskor och det som blev över tog flyttgubbarna hand om. De hade en extra hög låda med en stång i där de hängde det jag hade i garderoben och sen packade de tre lådor till med resten av mina saker. Jag kände mig rätt awesome när jag såg hur de hade märkt lådorna i mitt rum. 
 
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen blev vi bjudna på middag av vår mäklare Bo på Don Juan's Mexican Restaurant i Tenino. Maten var väldigt god, som den alltid är på mexikanska restauranger. När vi kom hem grillade vi s'macos: som s'mores fast man byter ut grahamskexen och virar istället in chokladen och marshmallowsen i tortillabröd. Jag gjorde en glutenfri variant på det genom att ta bort brödet, och det var gott men väldigt sött. Jag åt hamburgare, klyftpotatis och en majskolv på dagen (gör allt jag kan för att ta slut på maten innan vi stänger av kylskåpet och frysen) och när vi var på restaurangen var jag fortfarande lite mätt efter det, men det var så gott att jag inte kunde hejda mig. Efter all den här maten ligger jag nu i sängen med grov matkoma och mina ögon går nästan igen av trötthet. Jag har sovit lite hela veckan på grund av stressen inför flytten, och imorgon måste vi ha flyttat undan det vi behöver innan klockan åtta på morgonen. Då kommer flyttfirman hit och flyttar ut alla möbler till lastbilen. I natt blir alltså sista gången jag sover i den här sängen i mitt rum här i Washington. Jag har redan somnat till flera gånger när jag skriver det här, så nu ska jag gå och borsta tänderna så jag kan sova på riktigt någon gång. Godnatt! 
 
 
 
 
Mamma
2016-07-22 @ 11:00:54

Oj, vad huset ser annorlunda ut nu med massa lådor överallt! Verkar jobbigt att behöva flytta vart tredje år p.g.a sina jobb. Men smidigt att inte behöva packa själv!
Lycka till nu allihop med roadtrippen/flytten!
🚘📦🐎🐕🐇😀

Svar: Ja, det känns både större när det är tomt men samtidigt mindre eftersom man ser den riktiga storleken på rummen när man inte har saker där 😁
lisafogelstrom.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0