Fourth of July

I måndags var det USA:s nationaldag, eller "Independence Day" som de säger. Jag och Ragnhild var på två firanden hos släkt och vänner till hennes värdfamilj. Vi kände inte så många, men det var kul ändå och människorna vi pratade med var trevliga. Vi gick ner till vattnet två gånger, där det var fullt med folk och det fanns massa olika sorters mat att köpa. Vi åt på festerna vi var på, men jag köpte kettle corn där innan jag åkte hem. Det är smaksatta popcorn, och jag köpte en påse med en blandning av den traditionella smaken och karamell. Jag har velat smaka det sen jag kom hit, så nu kan jag pricka av det från min bucket list. Det kändes konstigt och speciellt att äta söta popcorn, men det var ganska gott ändå. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var roligt att få fira en äkta Fourth of July med amerikanerna. Vi hade klätt upp oss mer än de flesta och jag hade min nya klänning som jag köpt dagen innan. Få personer var uppklädda. De flesta klädde sig väldigt casual i rött, vitt och blått, och några hade kläder med amerikanska flaggan eller Captain Americas sköld. Min klänning var marinblå så det var fel nyans, men jag tyckte det var close enough (och jag hade inget bättre där, då jag inte hade planerat att stanna över natt). 22.10 hade de väldigt mäktiga fyrverkerier över Tacoma, men eftersom jag jobbade på tisdagen och hade en timmes bilkörning hem åkte jag innan det. Vi hade vårt eget fyrverkeri här hemma, med raketer, smällare och små grejer vi kunde hålla i händerna (som tomtebloss, fast större) och jag fick höra Brian berätta om när han var ung och de brukade åka till Montana för att köpa fyrverkerier, eftersom det var förbjudet i Kalifornien där han bodde. Det är bra att flytta, då får man göra slut på allt möjligt roligt som man inte kan släpa med sig. 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0